Kroost huisstijl
De boeken van Kroost heb je misschien al hier gezien? Ik ontwikkelde ook de huisstijl. Van logo tot kleurenpalet tot social media posts, een compleet plaatje.
De roze kleur uit het beeldmerk is de hoofdkleur. Ik creëerde een uitgebreid kleurenpalet, met een aantal steunkleuren. Het zijn frisse en vrolijke kleuren geworden die passen bij de doelgroep van Kroost.
Bij een huisstijl horen niet alleen een logo en passende kleuren, maar ook lettertypes!
Ik combineerde een vriendelijk lettertype dat on- en offline goed leesbaar is, met een handgeschreven variant. Hier zie je hoe ik deze lettertypes toe pas in een instagram post.
Op instagram zie je het beeldmerk van Kroost terug in de hoofdkleur van de huisstijl: roze! Maar de steunkleuren heb ik niet voor niets toegevoegd aan de huisstijl. Die zie je bijvoorbeeld terug in de ‘highlights’ op het instagram profiel.
Je ziet ze met witte iconen terug op de omslagen, maar ook in de story’s zelf. Elke highlight heeft een eigen kleur. Zo zie je bij de highlight ‘aan de slag’ een donkerblauwe omslag. De inhoud van die highlight zal dus hier en daar wat blauwe accenten hebben, bijvoorbeeld in een grafisch elementje of in typografie.
Om die reden is het zó tof om een complete huisstijl te ontwerpen en toe te passen op alle uitingen. Je kunt de gehele huisstijl ‘lijn’ uitzetten. Zo blijf het merk herkenbaar, waar je het ook ziet.